vrijdag 22 november 2013

Welkom op mijn nieuwe blog!
Langs deze weg hoop ik waardevolle informatie te delen met geinteresserden.
Het was altijd mijn passie om met honden samen te zijn.
Waar het accent vroeger lag op 'trainen' of opvoeding verlegt mijn interesse zich meer en meer naar het samen 'zijn'.Het is dan ook heel spontaan dat ik mijn praktijk voor gedragsbegeleiding DOGCONNECTION :'Leven in harmonie met je hond' heb genoemd.
Er is zoveel meer dan gewoon wat begrippen aanleren aan je hond.Dat hoort er wel bij maar je kan de relatie tussen hond en mens veel intenser maken.
Deze zaken worden zelden in boeken beschreven.
Wat ik ook fantastisch vind aan dingen doen met mijn honden is het feit dat je bijna verplicht bent om er bewust te 'zijn' en dus ook totaal in het NU te zijn.
Zaken die nu in het westen meer aandacht krijgen dankzij de mindfulness komen voor mij al sinds altijd terug als ik in de natuur ben met honden en paarden.
Om je hond beter te begrijpen heb je eerst kennis nodig.Hoe leert een hond,wat is de taal van de hond m.a.w hoe kan ik zijn gedrag interpreteren.Dan komt er empathie:hoe voelt de hond zich,stel je eens in zijn plaats.En daarna kan je steeds voor meer connectie gaan.
Ik verheug er mij op om deze boeiende ervaringen te kunnen delen met verschillende onder jullie.
Voel je dus zeker vrij om te reageren op mijn blog.
Tot heel binnenkort

Laurence

Geen opmerkingen:

Een reactie posten